یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

کریم اعظمی: «فریدون زندی، بازیکن طلایی آلکی‌لارناکا.» این تیتر اول روزنامه simerini قبرس در واکنش به درخشش فریدون زندی در بازی‌های دوستانه آلکی بود و گل استثنایی این بازیکن در دیدار دوستانه مقابل یک تیم از جمهوری چک، نویسنده مطلب را به وجد آورده است.

فریدون تا چند سال پیش با پیراهن کایزرس‌لاترن یکی از ستاره‌های انگشت‌نمای بوندس‌لیگا بود ولی همه چیز برای او به یکباره تغییر کرد تا این بازیکن ایرانی، سیری نزولی در رده باشگاهی داشته باشد. زندی که سال گذشته عضو باشگاه آپولون بود حالا به تیم آلکی لارناکا پیوسته و امیدوار است که به روزهای خوبش بازگردد.

زندی در حال حاضر آماده‌ترین بازیکن تیمش است، او در اردوی چک و بازی‌های دوستانه آلکی بهترین نمایش را داشت تا مورد تمجید سرمربی تیمش قرار بگیرد. این مربی برزیلی در رختکن خطاب به همه بازیکنان گفت: «فریدون بهترین بازیکن ما است و من خیلی خوشحالم که چنین فوتبالیستی را در اختیار دارم.»

لیگ قبرس از 24 آگوست شروع خواهد شد و خیلی‌ها در انتظار نمایش زندی با پیراهن آلکی هستند. زندی به روزنامه simerini می‌گوید: «فکر می‌کنم که امسال تیم خوبی داشته باشیم ولی از حالا نمی‌دانم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد، فقط امیدوارم که همه چیز برای ما خوب پیش برود.»

زندی: فقط به خاطر دایی آمدم

دعوت از فریدون زندی به تیم‌ملی برای خیلی‌ها قابل تصور نبود چون او پس از پشت‌سر گذاشتن یک فصل نه‌چندان خوب در لیگ قبرس در هیچ تیمی هم عضویت نداشت که این موضوع باعث شد تا خیلی‌ها از تصمیم دایی انتقاد کنند. زندی اما تمامی پیش‌بینی‌ها را به هم زد و در دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ملی بود. او به همشهری می‌گوید: «من زیاد به حرف‌های دیگران توجهی ندارم و فقط موفقیت تیم‌ملی برایم مهم است.»

  • مثل اینکه تیم شما همزمان با تیم‌ملی ایران در جمهوری چک اردوی تدارکاتی داشت و تو هم با بازیکنان تیم‌ملی و علی دایی دیدار کردی.

بله، من با سرپرست تیم‌ملی هماهنگ کردم و پیش بازیکنان و دایی رفتم. البته زمان زیادی در اختیار نداشتم و خیلی زود باید به اردوی آلکی برمی‌گشتم. قرار بود اردوی ما 10 روزه باشد ولی سرمربی تصمیم گرفت که 4 روز بیشتر بمانیم، او همیشه از این تصمیمات عجیب می‌گیرد.

  • وضعیت تیم‌ملی را چطور دیدی؟

من که زیاد در اردو نبودم ولی بازیکنان در اسپانیا و چک خوب تمرین کرده بودند. البته دو بازی دوستانه هم انجام دادند که با تیم‌های قوی نبود.

  • تیم‌ملی با مشکل انجام بازی‌های تدارکاتی مواجه شده است. این موضوع در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی دردسرساز نخواهد شد؟

من از دوستان و آشنایانم در این مورد حرف‌های زیادی شنیدم و باید بگویم که برای تیم‌ملی متأسفم. فقط امیدوارم تا قبل از بازی با عربستان چند بازی دوستانه خوب داشته باشیم تا حداقل خودمان را محک بزنیم.

  • فکر می‌کنی در اولین بازی عربستان را ببریم؟

اصلاً از این تیم شناختی ندارم ولی از بازیکنان شنیده‌ام که عربستان همیشه برای تیم‌ملی مشکل‌ساز بوده و یک تیم حاشیه‌ای است.

  • به نظر تو ایران به جام جهانی صعود می‌کند؟

بله، من شک ندارم که صعود می‌کنیم. دیگر مهم نیست که اول باشیم یا دوم.

  • بعد از اینکه به اردو دعوت شدی خیلی‌ها از دایی انتقاد کردند که چرا تو  را به تیم‌ملی آورده ولی ثابت کردی که خیلی آماده هستی.

من به حرف‌های دیگران فکر نمی‌کنم و فقط به خاطر دایی قبول کردم. اگر او نبود نمی‌آمدم چون شرایط خوبی نداشتم.

  • ولی در این چند بازی خیلی خوب کار کردی.

من با انگیزه تمرین کردم چون می‌خواستم جواب اعتماد دایی را بدهم. البته معتقدم که در آن بازی‌ها هم در آمادگی کاملی قرار نداشتم.

  • قرار نیست یک روز در لیگ ایران فوتبال بازی کنی؟

فعلاً که چنین تصمیمی ندارم و می‌خواهم همچنان در اروپا بازی کنم.

  • مثل اینکه چند ماه پیش پرسپولیس و سپاهان با تو مذاکره کردند.

سپاهان با من مذاکره کرد و دیگر خبری از آنها نبود ولی از پرسپولیس هیچ پیشنهادی نداشتم.

کد خبر 60234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز